måndag 15 september 2008

Ligger vi steget före!?

Titta jag hittade två kuddfodral med lite oranget i=) Beställde dessa från Marimej igår. Detta är nästan det enda jag hittat, hittade en kudde med lite oranget i idag på Lagerhause men inget mer. Ursäkta jag "tjatar" om denna färg men jag blir snart tokig!!! Jag som trodde att oranget var Höstens stora färg, i alla fall efter vad man läst och sett här på bloggarna men omkring där jag bor finns det knappt en enda grejj, ligger vi i bloggvärlden före butikerna tro när det gäller färgen orange? Eller är det jag som letar på fel ställe?? Vet att Ikea har litegrann men det tar ju en stund att åka=/ Village ligger vid Ikea också, kanske vet du Mari om dom har något oranget på Village i Jönköping?!;) Då kanske man kan ta en tur dit i så fall! Är ju så inställd på orange till vardagsrummet och vill verkligen ha det, inte mycket grejjor men åtminstone några ljuslyktor...Ne nog tjata om mina små små problem som egentligen inte betyder någonting i jämförelse med annat!!! Ha en trevlig vecka, kram!

10 kommentarer:

  1. Du har ju hittat orange ljus, men då så ;-) De brun/orange Calathea Change-manschetterna är supersnygga! Såna ska jag också köpa när de kommit in i "min" Cult-butik. Jag var ju lite "otrogen" i somras och köpte de gröna på Mique men resten av livet :-) ska jag handla i den vanliga affären.

    Hundkexkuddarna är jättefina, jag har grönt sånt tyg liggande i skåpet. Du undrar vad det finns för orange på Village, ja du har ju redan köpt Serholtkuddfodralen :-) De har en katalog på sin hemsida som du kan bläddra i (rätt dålig kvalitet på bilderna...), på sid 2 finns t.ex Pyramidtyget som har en del orange i sig. Marimej hade jag inte hört talas om förut, vad mycket fint de hade.

    Oj blev du lite avis på mina japanska lyktor.. Tyvärr så kom det från trädgårn här hemma och inte i Tidaholm, annars kunde jag ju bett mamma komma med ett fång :-) Kanske du kan snabbodla lite...? Eller sikta in dig på nån granne som har och komma dit och rensa lite "ogräs" ;-)

    Nu blir det lite lågtrafik i mitt bloggande resten av veckan, eller kanske jag hinner med lite imorron när jag gjort mitt "Tisdagstema" i den andra bloggen. Lycka till med jakten på orange så länge, fast du har ju fått ihop en hel del. Hmmm, apropå jakt... länge sen det kom nån rapport om safari :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tjo! Orange är vad du vill ha, men det blir ju mer som en utmaning om du får leta lte här och lite där! :) Rätt vad det är har du sprungit på allt du behöver. Har faktiskt inte sett så mcket orange i inredningsväg, men jag har inte heler varit ute efter denfärgen s då kanske man inte noterar... Har ni nå lagerhaus? Där har de ju så mycket fint och säkert i orange oxå! ha det bra och lycka till i orangeträsket :D

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!! Var inne där i går speciellt för dej och tittade, men hittade bara kuddfodralen och en underbar vas och en pålle sån jag har fast orange och några andra saker. Skålar och sånt. Fast kanske har de mer på stan. Tror att ASA har en del men kanske inte helt lätt att få tag i.

    Kram Mari

    SvaraRadera
  4. Village givetvis var jag inne i!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kudde, ska bli spännande att se hur fint det blir när du pyntat klart.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  6. SUPERFINA kuddfodral!! Jag har samma i grönt i mitt vardasgrum! Älskar dem! Har även en löpare i samma...
    KRAMISAR!!!

    SvaraRadera
  7. Hmm trodde också orange var en het potatis i höst. Hade just börjat vänja mig vid tanken =) Fint tyg du hittat i alla fall! Trevlig kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. ja nu när du säger det så har inte jag heller sett så mycket orange i butikerna. Vet att village hade ett jättefint tyg med oranga och svarta löv men de kanske inte finns kvar. Kram/jenny

    SvaraRadera
  9. Jättesnygga! Jag har en utmaning till dig: http://inredning.webblogg.se/2008/september/fem-saker.html
    Anta den om du har lust. Kramar

    SvaraRadera
  10. Ja det är ju inget överflöd av orange i butikerna men några godbitar finns nog att plocka i olika butiker. Jag brukar vara inne på village i jkpg och där finns en del orange i sortimentet nu. Jag har bland annat en vas/flaska som finns att se inne hos mig. Sen brukar ju finnas en del ljuslyktor o så på hemtex till exempel!

    SvaraRadera