fredag 12 september 2008

Oranget, vart tog det vägen??

Jaha då blir bloggen lidande IGEN, fast det är ofrivilligt, dygnets timmar räcker inte till! Mycket just nu, både roliga och mindre roliga. Jag börjar med de mindre roliga, sambon blev nämligen avskedad igår tillsammans med 50 andra jobbarkompisar=/ Men som Monkan skrev så ska man se det positivt för det är väl någon mening, fast det är lite svårt att se det just nu. Men som tur är så har han ju tre månader uppsägning. Och du, Monkan, kan lova dej att han INTE kommer börja sälja för Innerum..hihi!!!=) Sen är det lite andra privata problem, dock ej med sambon, som härjar igen! Sen till det roliga, jag hade min 1:a visning för Innerum igår, ca 15 personer försökte trängas i vårt vardagsrum medans en nervös emmsan gick igenom alla fina saker, fast jag var bara lite nervös trots att jag har svårt att prata inför folk. Gick riktigt bra och handlade gjorde dom oxå, jättekul! Idag kom det ett paket till mej, han i den lilla lokala affären där jag hämtar mina paket är van vid att se mej springandes där jämt, sist tyckte han inte jag behövde mer paket=) Jag beställde en pluring och disktrasor till en kompis som ville ha det och då var jag ju TVUNGEN att ha ett litet kakfat i vitt från Koziol!?;) Vi beställde från Formodesign.com Här i Hallen fick tapetprovet från Måleributiken, "trädtapeten" från Cole&Son, sin plats!!! Idag tog jag och sambon en shoppingtur till "storstaden", han skulle in i fiskeaffären och jag gick in en sväng till Hem&Hobby för att shoppa oranget till vardagsrummet men vet ni vad?? Det fanns inte en enda orange grejj där inne, så besviken blev jag, sambon blev ju glad för det var ju en ganska billig shopping. Men jag som trodde oranget var inne nu...eller kan jag ha så fel??

11 kommentarer:

  1. Så trist för din sambo men det brukar alltid lösa sej och det är ju tur du har jobb iaf så det räcker till. Kul att så många kom på ditt party och handlade en hel del.

    Hem o Hobby, vad avis jag blir.

    Ska oxå köpa ett vitt Babelfat och ge bort i försenad brölloppresent, blir oxå ett vitt. Har ju ett vitt själv som jag köpt på IEMS så jag ska nog iväg dit idag så de inte tar slut, vore inte kul.

    Kram och hoppas på den bästa för gubben din!!

    SvaraRadera
  2. Ursnyggt! Har lite brådis, ska snart i väg. Tråkigt att du har det ledsamt Emma. :( Jag vet hur det är, tro mig. Går igenom en hemsk "fas" just nu. :/ Hoppas din/er helg blir mysig trots allt. Stor kram till dig!

    /Malin Inspiration & design

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med jobbet för sambon! Hoppas att det löser sig på något bra sätt!

    Vad kul att ditt hemparty (eller vad kallar du det?) gick så bra! Jag jobbar också med hempartyn & tycker att det är så himla kul. Jag säljer tårtdekoreringsprodukter!

    Orange - finns massor tycker jag. IKEA har en hel del. Likaså Indiska & Lagerhaus har jag handlat orange på. Kolla in mitt allrum, så får du se orange saker!

    Hoppas att ni får en mysig helg!
    KRAMISAR!

    SvaraRadera
  4. Hej gumman!
    Vad tråkigt för din sambo.Men det ordnar sig ska du se.Man får tänka positivt.Vad är det du säljer?Du kanske kan förmedla det via din blogg så andra kan beställa ifrån dig.Ha en trevlig helg.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. tråkigt att höra :( men stängs en dörr så öppnas en annan! eller vad man nu säger.. =)

    Håller med dig precis! Har själv börjat plocka in orange som färg i mitt kök. Men det finns ju ingenting någonstans?!

    SvaraRadera
  6. Märkligt att du inte hittade något orange, tycker det finns överallt. De kanske är färgblinda i den affären... :-)

    Tråkigt att höra om din sambo. Det brukar dock alltid bli bra i slutändan. När man tänker tillbaks sedan brukar det var bäst som hänt.

    Kram Annette

    SvaraRadera
  7. Utebliven shopping gillar vi inte! Så bra att du fått ditt Koziol fat nu :D KRAM

    SvaraRadera
  8. Varje gång det pratas om nerskärningar på jobbet (minst en gång per år) så tänker jag på en gammal jobbarkompis. Han sa att det bästa som hänt honom var att han blev uppsagd. Från ett rätt så okvalificerat it-jobb började han plugga på universitetet och fick sen direkt jobb på bank. Det passade ju honom bra, för han var så ung, men tanken på det inger mig alltid hopp. Men usch har du mer tråkigheter din stackare.

    Vad kul att visningen gick så bra, och att det var roligt! Klart det skulle gå bra, du är ju van att uttrycka dig i bloggen, det var ju bara att omvandla det til prat :-) och dessutom prata om saker du gillar!

    Jag tycker inte heller alls om att prata i grupp men... jag håller utbildningar på jobbet! Både för kollegor (kända och okända) o kunder. Det blir liksom som nån sorts teater, och så gäller det ju nåt jag gillar Ja, hmmm... en applikation... undrar vad de skulle säga om jag började prata om bloggande eller Cult eller nåt :-))

    Sååå, du har köpt ett fat nu minsann! Åh vad fint, passar jättebra där. Undrar om det är ett sånt som fattas hos mig, jag har ett "hål" brevid Marimekkoskålen på min Lackhylla. Det var ju vitt fat jag också ville ha, fast just där vet jag inte om det blir rätt, med murrig färg på skål o lyktor. Suck. Vilka problem man har ;-)

    Hem & Hobby kan ju inte gärna ha missat att orange är höstens stora färg... Jag tror de sålt slut helt enkelt.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. trakigt for din sambo, men saker och ting brukar alltid losa sig.
    Vad fint det blev med tapeten som en tavla
    ha en bra helg
    kram
    anna

    SvaraRadera
  10. Vad tråkigt med sambon. Hoppas han hittar något annat inom de här 3 månaderna. Hoppas också att de andra problemen löser sig.

    vad kul att visningen gick bra och att det var så många som kom:-)

    Snyggt fat och snygg tapettavla:-)
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  11. Fy så trist att bli uppsagd, man kan ju inte vara säker på något jobb alls nu för tiden.

    Rolidgt dock att det går bra för dig att sälja.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera