lördag 25 april 2009

Fixar & donar i trädgården

Just nu pysslar vi med ett hörn i trädgården, det är tänkt att bli ett "stenröse". Innan har det bara stått en massa skit här, tegelpannor mm. Men idag blev det flera vändor till återvinningen och vi har nu äntligen fått på marktäckduk, som jag varmt kan rekommendera om man vill slippa ogräs. Lite stenar har börjat växa fram men det kommer bli många många fler, är även tänkt att ha någon slags belysning som lyser upp trädet. Staketet tänker vi ta bort men det får bli ett senare projekt! Vad pysslar ni med i sommarvärmen??:)

Ursäkta bildkvalitetn men jag prövar den nya mobilen:)

5 kommentarer:

  1. det låter som om det kan bli snyggt :)
    Själv har jag tillbringat dagen med att ligga och slappa på altanen med en bok, men oxå oljan vår entrétrappa :)

    SvaraRadera
  2. Nice! Vilken smart idé!!
    Jag har rotat fram en gammal byrå från svärföräldrarnas vind idag, bytt handtag och fräschat upp den. Passar alldeles utmärkt i vårt shabby-rum!

    SvaraRadera
  3. Det där kommer bli kanon, du har bra idéer. Kommer bli toppen med en lampa mot trädet :)
    Jag har också pysslat en del i trädgården idag, det har ju varit underbart ute idag. Hoppas morgondagen blir lika härlig :)
    Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Då blir det slit och släp och armmuskler nu då....en del blir arg på alla stenar de har i trädgården och en del släpar dit dem självmant ;-)
    Blir säkert jättesnyggt!!!

    Ha det så gott!!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Det där ser ut att bli fint...mm kul att fixa i trädgården eller hur? ...jag vill fixa min veranda idag..
    ha det bra.
    kram

    SvaraRadera