onsdag 15 juli 2009

Altanen

Nu är altanen färdig så långt, nu återstår det bara målning och nya plåtar och hängrännor:) Känns skönt att man kan bocka av ytterligare ett projekt på listan!!! Till vänster på bilden ser ni sluttningen som vi skulle ha gjort iordning men förmodligen blir det senare i sommar eller nästa år. Har ett litet projekt till altanen med, fick ideén idag då jag såg på stora byggslaget. Dom gjorde en snygg soffa/gunga. Skulle vilja ha något liknande fast i modell mindre, återkommer i detta:)

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med altan. Nu kan ni sitta där ute och mysa även om det inte är bästa vädret.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Emma; Tack Emma för peppande ord. Snäll du är! Det som är så konstigt är att ”alla” jag har pratat med faktiskt tror/ tycker om mina idéer bättre än Mattias. Men ändå tycker Mattias att jag är konstig som inte vill ha någon ”standardaltan”. Lägenhet löser bara problemet med altan/ ovanvåning men inte det andra förstå. Om jag inte flyttar själv dvs.:) Då kan jag inreda hur jag vill utan att ha en massa tjafs. Det tar bort hela charmen med inredning och det är tråkigt för det är ju det roligaste jag vet.

    Du vet nog inte hur bra du har det som får ”bestämma” det mesta. :) Det underlättar ju så mycket om man är överens. Det skulle vara toppenkul att pyssla med dig. :)Då hade vi väl varit uppe hela natten? ;) Tack för omtanken Emma. :) Kram på dig

    Ps, en av mina altanidéer är lite lik er. Att "förtjuta" den lite åt höger om huset och med sadeltak. Men M nappade inte på det heller... :(

    Jag får komma till dig och sitta och njuta på din altan i ställer. ;D

    SvaraRadera