lördag 11 juli 2009

Källaren!

Idag har jag och mamsen röjt i källaren och då menar jag verkligen röjt. Har fått ångest varje gång jag har gått ner där pga. all "skit" som vi samlat på oss under dessa 2 ½ år som vi bott i huset. Men just nu ligger allt ute på gräsmattan och på Måndag blir det en tur, eller tre, till återvinningen:) Så nu när steg 1 är klart i källaren så letar jag tvättstugeinspiration. Har hittat två bilder som tilltalar mej mycket, lutar väl åt att det kommer bli lite grönt där ner (en favoritfärg om någon missat det??;)). Men rött är också väldigt snyggt!

Men först ska det målas och läggas in nytt golv. Vi har även en liten "verkstad" där nere som ska göras om till lite pysselrum. På golvet har jag tänkt att lägga "industrigolv" för att göra det lite varmare för fötterna. Det finns också en liten bastu som för tillfället fungerar som förråd för alla kartonger! Kommer komma lite bilder när vi drar igång...

Under tiden som vi har röjt i källaren så har sambon byggt mer på altanen, börjar likna nått nu och kanske är det snart klart för målning!!!

Bilder lånade från google.se

5 kommentarer:

  1. Rött är super fint :) Jag hadde det förut i min tvättstuga inan vi måla till svarta luckor som jag i dag ångrar så sattsa på rött super fint :)

    SvaraRadera
  2. Duktiga du! Jag hade satsat på rött jag (för jag har ju en rööööd tvättstuga redan) haha. Men den är långt ifrån klar, men det kommer :-D

    Kramar Sofie

    SvaraRadera
  3. det är otroligt skönt när man haft en riktigt rensa dag!! jag hade satsat på grönt, fast rött funkar ju oxå finfint. jag har svart vitt i min tvättstuga och just nu är väl extra färgen orange faktikst :)

    SvaraRadera
  4. Jaha!! Då känner man sej tvingad då att ta tag i vinden...hade mina gamla köksstolar ståendes där men nu fått iväg dem till Västervik i min lilla Clio. Lite pyssel men det gick så nu kommer jag åt att röja. Hmmm ska bara hitta en dag när lusten infinner sej...

    Så kul att fixa tvättstuga, håller med om att rött är jäkligt snyggt.

    Härligt att altanen snart är klar hoppas vi kan få lite gott väder oxå sen är saken biff.

    Kram och ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  5. Snyggt jag är oxå svag för grönt! Må gott
    Kram

    SvaraRadera