tisdag 28 september 2010

Köket...

Var ett tag sen jag bloggade men mår inte riktigt bra och då prioriteras inte bloggen direkt...alla detaljer i köket börjar nu falla på plats. Ny stor klocka från Biltema. Marimekkotyg i oranget, från FÖRR. 3 st glödlampslampor från Clas Ohlson.

Klockan hittade vi på Biltema för endast 99:- men eftersom vi inte tyckte silver passade in i köket så fick den svarta sprayfärgen åka fram och resultatet blev mycket bra...

Vi har länge disskuterat vad som ska få ta plats på väggen bakom bordet och medans vi funderar så har ett oranget marimekkotyg fått sin plats här. Har hittat en tapet hos MrPerswall som är en stark kanditat men får fundera vidare lite...Marimekkotyget är inköpt på butiken FÖRR. En helt underbar affär med jättebra service, man känner sig verkligen välkommen där, rekomenderas!

Lampsladdarna i taket är inköpta på Clas Ohlson för 98:-/st (med glödlampa). Sen har vi kopplat samman dom, kommer mer bilder när de är inkoppade och klara!

Nya vita stolar med och sen är jag mer än nöjd med köket:)

7 kommentarer:

  1. ÅHHH VAD SNYGGT!!! Du är sanslöst duktig!!!

    SvaraRadera
  2. Hur kopplade ni samman dem?! Den lösningen har jag undrar över länge, är inte superhändig, dock inte dum men kan inte se det framför mig :) Har inte pillat för mycket med belysning.

    Skulle vilja ha en grupp sådana i barnrummet!
    Blir jätteglad om du delar med dig hur och så.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret och jag tror jag förstår. Trodde inte man kunde koppla samma alla i samma sockerbit. Ska be min far titta på det :) Vill så gärna ha en söt liten klump med lampor.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev riktigt fint!
    Ibland måste man prioritera sig själv när energin och måendet åker neråt. Har själv varit där o det är svårt o jobbigt ibland när det blir för mycket. Glöm inte ta hand om dig själv. Kram

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt har ni gjort. Gillar allt jag ser:-)
    Läckert med oranget i lagom mängd.
    Kram

    SvaraRadera
  6. hoppas du snart mår bättre!
    gillar din blogg, du är så duktig.

    SvaraRadera
  7. tack själv! =)
    jag har följt din blogg ett bra tag nu, redan innan du va med i tidningen. Det är kul å se dina ideér växa till liv och få inspiration. Ha det bäst!
    kram Ingela

    SvaraRadera