fredag 29 juni 2012

Blöjtårta



Fredagskvällen ska vi spendera hos den nya familjemedlemen Isak och hans mamma och pappa, vi ska äta pizza och bara ha de mysigt! Som vi har längtat! Det här med present har jag haft klart i huvudet länge, en blöjtårta, såg det första gången hos Isabella och har haft det i idémappen ett tag men nu så fick jag äntligen göra en och oj vad det var skojj:) Jag gjorde en i grönt/turkost och självklart är de andra paketen matchande inslagna! Lite dåliga bilder dock...

Det här behöver du till en trevåningstårta:

* ca 90 blöjor
* Presentsnöre eller annat lämpligt snöre
* Sax
* En bottenplatta
* Presentpapper
*Cellofan
* Saker att dekorera tårtan med

Gör så här:

Rulla ihop en blöja och knyt en bit snöre runt, gör så med alla blöjor. Gör de olika våningarna i önskad storlek och knyt runt med snöre så det hålls ihop. Ta en lämplig bottenplatta, jag använde mej av en bit kartong och slog in med fint papper. Lägg ut cellofan och sen bottenplattan, ställ sedan på de olika blöjvåningarna. Sen till det roligaste, dekorera med valfritt innehåll, låt fantasin flöda. Vi valde att dekorera med nyttosaker så som nappar, napphållare, nappflaska, haklapp mm. Men som sagt låt fantasin flöda! (Tårtan kan ju variera i storlek och innehåll, man kan ju göra både mindre och större tårtor). Dra sedan upp cellofanen och knyt. För att föräldrarna lätt ska se vad tårtan innehåller så gjorde jag en liten lapp med ingridienser och knöt fast...Färdig att serveras:)












4 kommentarer:

  1. Åh, vilken fantastisk present! Perfekt med så utförlig beskrivning! Den hamnar i min idémapp och förhoppningsvis kommer den till användning i höst när våra vänner får barn :-) Ha en mysig kväll och trevlig helg! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  2. De är så fina, jag ska oxå göra en sådan när jag får tillfälle. Perfekt present :)
    Hoppas du mår bra med magen din kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad söt och personlig tårta!
    Vi ska på två dop i sommar, tror nog jag måste försöka mig på mins en blöjtårta i alla fall. Ha det finast, kramisar i massor!

    SvaraRadera
  4. Det är ju jättecoolt :) Skulle blivit jätteglad för en sån :)
    Hoppas att du mår bra och växer och frodas :)

    SvaraRadera