torsdag 28 februari 2008

Marimekko...me like

Nu är min marimekokappa uppe!!!Har ägnat kvällen åt att sy, konstigt vad tiden sprang iväg. Men nu är den uppe ialla fall och jag blev jättenöjd.Tycker inte den skär sej mot fondtapeten, nu blev det genast lite "vårigare" i Hallen, precis vad jag var ute efter=)Vad tycker ni?? Eftermiddagen ägnades åt en liten utflykt till Hjo, där besökte vi (så klart) Hem&Hobby igen, handlade lite smått och gott som ni får se imorgon=)Sen åkte vi runt lite och tittade på hus, det tycker jag e skojj, att se hur andra bor. Drömmde lite också när man såg en del nybyggda hus;)Men jag och sambon är inte överens om hur "vårt" hus skulle se ut om vi skulle byggt...han vill ha ett "traditionellt", inte sticka ut hus!Och jag vill ha ett typ "funkis" (?) hus, stora fönster och annorlunda planlösning=)Tur vi inte ska bygga hus då!?

10 kommentarer:

  1. Spikmetoden är toppen, och fort som attan går det :)
    Vilkan härliga gardiner, skulle vilja klä mina stolar i köket i nått grönt...så fint nu till våren.
    Ha de gott!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Svar: Åh vad bra att Hampen fungerar trots att ni har katter! Vad glad jag blir, då ska vi ge den en chans. Självklart får du länka till mig, jag länkar tillbaka till dig :)

    Det blev riktigt bra med marimekokappa! Härlig färgklick, precis som du sa :) Kram

    SvaraRadera
  3. Marimekko är superfint, det håller verkligen i längden. Och vad fint det vita taket blev!

    Det blir grön gardin för mig också men jag slog till på Village, klar vilken dag som helst... :-) då kommer den i bloggen, som visst är grön rakt igenom...

    SvaraRadera
  4. Åh Grönt och vårigt!!!
    så fint
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Jösses vad du är duktig, jag kan inte ens sy rakt fram på maskin och om jag försöker så får maskinen ett frispel och jag med!! Fint blev det i alla fall.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt tjejen! Kalas!!!!
    Trevlig helg !!! Kramar! Malin (Inspiration & design-blogg:)

    SvaraRadera
  7. Vad snyggt det blev!! Nu blev jag ännu mer sugen på en kappa till köket:) Trevlig helg!! Kram/jenny

    SvaraRadera
  8. Vad läckert ni har hemma,kanonfint! Kram Maja

    SvaraRadera
  9. Mysig hall, Bra val av grönt marimekko tyg, gillar grönt!

    SvaraRadera
  10. Så fint det tyget!! Helt underbart i grönt blev jättefint.

    SvaraRadera