torsdag 24 april 2008

Trädgårdsdag!

Gokväll på er!Idag har det hänt mycket hos oss, skönt!!!Jag har storstädat och resten av dagen har jag tillbringat ute i ett alldeles underbart väder.
Sambon har klippt gräset som ni ser och själv har jag rensat runt våra små fruktträd, nu blev det rent och snyggt igen, avskyr ogräs;)
Här har det oxå rensats lite, här ser ni också trappan upp till den etagedel som vi ska lägga "singel" ¨på...som jag berättade om igår. Tror det kan bli riktigt bra faktiskt, med lite snygga krukor och planteringar till!
Här ser ni sluttningen jag berättade om igår där vi ska göra iordning och lägga markduk för att sen täcka med en himla massa stora stenar, fattar ni nått??=)Ovanför sluttningen är den del (igen) där gruset ska vara!!!
Gör en liten lista på vad som ska handlas på Lördag (då sambon är ute å fiskar)
* 2 st "gummi"korgar (som även tvillingmamma&Malin har köpt)Så fina!=)
* 3 fyrkantiga eller runda betongkrukor
* 3 buxbom (?) klot
* Kuddar till altanen
* Ljuslyktor till altanen
* Hängstol
+ lite annat snyggt som hittas=)
Om vädret tillåter så ska jag rensa lite på framsidan imorgon, vad ska ni ha för er i helgen??
TREVLIG HELG!!!

13 kommentarer:

  1. Den här hängstolen är najs tycker jag. hade gärna velat ha en sådan. :)

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90056455

    SvaraRadera
  2. Just det! Frågan är hur den är för ryggen? Ser så himla rundad ut på ryggstödet. :S Kram

    SvaraRadera
  3. Va mysigt med trädgård! Det saknar jag mest med att bo i lägenhet! Ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tror det kommer bli jättefint med stenar och singel.

    Vilken bra plan du har för helgen, särskilt det där sista "lite annat snyggt som hittas" :-)

    Jag längtar till söndag för då ska det bli en runda på stans resebyråer och hitta en resa till nåt varmt o soligt nu på vårkanten! Så jag måste nog ta upp sommarkläderna från förrådet och kolla, och se om det är nåt som inte "går" att använda längre så man kan få gå och köpa lite nytt ;-)

    SvaraRadera
  5. Oj vad du ska vara flitig i helgen själv ska jag vara ledig lördag och jobba söndag. Ska lägga ut en bild på våran trädgård mitt i stan snart. Mysig som attan för att vara mitt i stan.
    Ha en bra helg och slit inte för hårt!

    SvaraRadera
  6. oj vad du skall fixa och dona i helgen. Kommer att bli jättefint aatt lägga en massa stenar på slänten.
    Ha en bra helg
    kram
    anna

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev i trädgården! Ser så perfekt ut :-) Hoppas att du får en mysig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad mycket härlig shopping du ska hinna med i helgen. och en massa trädgårdsarbete med! :) Låter helt underbart,, eller ja.. trädgårdsarbetet kan jag hoppa över! hahaha
    Ha nu en riktigt fin helg tjejen!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Oj vilka roliga planer du har! Plantering..mmm! Ja i helgen är planen att åka till IKEA och försöka köpa en rumsavdelare och ngt till balkongen, som blomlåda så jag också kan plantera..men det återstår att se ju :D Din plan i helgen är väl plantering då eller? :D Ha en skön fredag!! kramkram

    SvaraRadera
  10. Emma; Tack tjejen! Bra att ha en vind med prylar på i bland. :) Gummikorgen är cool, hoppas du får tag i några du med. I helgen blir det lite småpyssel här hemma, kanske en utflykt till "Trästället" & spana på krukor. Vi tar nog med fikakorgen isfåll så det blir något kul för barnen också. Dem älskar pickninckar. :) Vem gör inte det?! ;)

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga planer du har för eran trädgård. Trevlig helg, kram Sandra

    SvaraRadera
  12. De där korgarna är såå fina!

    Hoppas du får en härlig och effektiv helg!
    Mia

    SvaraRadera
  13. Oj.. här är det långt kvar innan någon kan klippa gräset.. skotta snö är mer närmare sanningen. Sverige är ett avlångt land, speciellt vår och höst!

    SvaraRadera