tisdag 21 oktober 2008

Köket är färdigtapetserat...

Nu är köket äntligen färdigt, lite golvlister som fattas bara. Vi har alltså enbart tagit bort träpanelen och tapetserat alla väggar med en vit strukturtapet. Har hört från många håll att vitt kan bli så sterilt men jag håller VERKLIGEN INTE med, köket blev mycket mysigare, istället för de gula accenterna jag hade innan har jag tagit in lite rött, ger en sån skön stämmning till de vita och det passar verkligen ihop med stringhyllan på nått vis. Känslan i ett rum sitter ju faktiskt i de små detaljerna och det är just detaljerna som är lättare att byta ut till olika färger om väggarna är neutrala. Här kommer ett axplocka utav köksbilder... Tapetserad bricka av Hanna Werings tapet... Trädet ska sättas fast så fort lister är på plats... Min älskade köksradio i högglansvitt... Vi budade hem en till stringhylla igår men nu med de "rätta" gavlarna så nu kan de gamla snart bytas ut. Mamma är redan spekulant på de gamla.

12 kommentarer:

  1. Aha, där ser man ju grå löpare på köksön! Fast den verkar vara för lång för mig, jag ska testa att sy ihopm mina små. Det är jättespännande att köpa saker o kläder som man stoppar in i garderoben och glömmer bort, testa :-) En gång en blus som låg i tre år med prislappen kvar innan jag började använda den... och sommarens favoritskor köpte jag för två år sen men har inte riktigt känt för att använda dem förrän i år. Jag vet, jag är ett hopplöst fall.

    Nu undrar ju jag om jag missförstått nåt... Stringen ser brun ut, jag fick för mig att det var en röd (knallröd) ni skulle köpa. Eller menar du att ni skulle måla den röd? Köket ser superfint ut, oj vad det har förändrats!

    Halli hallå där, har du TVÅ fat???!!! Både svart och vitt!

    Nu har jag kikat in i din lillebrors blogg också :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! Vitt är en jättebra basfärg. Det är de små detaljerna som gör det.

    Ha en bra dag!
    Kram Ulli

    SvaraRadera
  3. Blev inte alls sterilt, håller med dej fullständigt att man kan ta in accenter i vilken färg man vill då. Kör oxå vitt genomgående här hemma för att kunna smälla till med någon färg efter tycke och smak för tillfället.

    Tycker ni har ett jättesnyggt kök!

    Kram!! och ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  4. Halloj... jisses vad fint ni har det - det är skitsnyggt med vitt, det är som du säger bara man sätter sin prägel på det med lite färg i allafall

    Här är det bra - synd å klaga, lite mycket bara som alltid - stressar nu innan vintern så vi hinner med utvändigt :D hur är det själv??

    kramiz

    SvaraRadera
  5. Det blev superfint, riktigt mysigt och hemtrevligt! Vi har också hela vårt hem i vita väggar och trivs kanon med det, håller med dig fullständigt, byter heller ut alla accessoarer istället! Jättefint! Kram kram

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev! Härligt med nytt i köket. Ibland önskar jag att vi inte bodde i en ny lägenhet så att vi också kunde fixa och dona lite här hemma :).

    SvaraRadera
  7. Det blev jättefint! Och fint med dom röda detaljerna också!

    Jag gillar också vitt som bas, sen kan man alltid lägga till färgklickar!

    SvaraRadera
  8. Så snyggt det blev med helheten. Nu måste ni väl känna er kanonnöjda.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  9. Supefint! Jag tycker också om vitt. Det är så lätt att byta ut småsaker i andra färger och rummet får ett helt nytt utseende. Lampan som du visar är verkligen kanonfin. Vi ska göra om köket innan jul och våra färger kommer att bli svart, grått, stål och givetvis vita väggar.

    Lidingömamman

    SvaraRadera
  10. Det blev jättefint! Snyggt med röda detaljer också.

    Kram Annette

    SvaraRadera
  11. Vi håller oxå på och renoverar hemma och ska ta itu med köket till sommren. Nästan precis en sån köksö som ni har hade vi även tänkt skaffa, fin! :)

    SvaraRadera