måndag 1 mars 2010

Dagdrömmer...

Jag trodde ett tag att våren var på väg då det regnat i några dagar men i dag så faller det snö från himlen igen...vill ha VÅR nu! Istället får man sitta och dagdrömma och just nu funderar jag över hur altanen ska möbleras och inredas. Så HÄR såg det ju ut förra året men det mesta var provisoriskt, dessutom tror jag våra bänkar vi byggde är förstörda av all snö.

Detta duschdraperi från Marimekko ska få bli en stor tavla här ute, gillar det mycket!

Vi har också saknat ett bra bord och då tror jag "RÖRBERG" från Ikea kan passa in bra:)

Även några "RÖRBERGS" sektioner skulle passa bra men det är fortfarande ett frågetecken...kanske klarar sej den gamla bänken eller så bygger vi en ny, vi får se!?

Ska bänken behållas så ska jag beställa tyg och sy dynor. Funderar på vaxtyg då det är mer tåligt. Jag fortsätter drömma...

Bilder lånade från 4her.nu & ikea.se

10 kommentarer:

  1. Hi hi har precis suttit och skrivit ett "uteinlägg" vi tänkte visst samma sak idag!! Marimekko motivet är ursnyggt! Jag hade tänkt moments, men ska nog inte ha det i alla fall då jag har det inomhus....ska tänka vidare på den fronten!!

    SvaraRadera
  2. jag hade oxå en förhoppning om våren var på intågande men ack så fel man hade när det som sagt började snöa idag :(

    Drömmer med om nya möbler till altanen, men det känns som om det är en evighet tills dess...

    By the way, är tillbaks med bloggandet igen...

    HA det bäst!
    kram Fia

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med alla inlägg om vår som börjar spira på bloggarna. Synd bara att det inte syns där utanför dörren. Vilken fint duschdraperi! Det kommer bli en superfin tavla! Lycka till!
    /Helena

    SvaraRadera
  4. Hej igen..

    Lampan är en nyhet och kommer väl in under april- maj till butikerna.
    Kollade runt omkring i din närhet - å det närmaste vad jag såg är Skövde... är det nära??
    i så fall så är det Ulvåkers Armatur som tillhör Ljusexperten, kolla med dom annars kan jag skicka en när dom kommer in :)

    Ha det super!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. det blir en vit trävägg i vårt kök tack vare dina bra bilder. Min sambo är övertygad och prislappen var ju ganska bra den med. har du några tips som man kan tänka på?

    SvaraRadera
  6. Rörbergs-bordet tycker jag är riktigt coolt! Passar nog bra som bord där ute. Tusen tack för gratulationen gumman! Hoppas allt är toppen! Kram Emmy

    SvaraRadera
  7. Just det, ni har ju en så mysig altan :-) Allt vad altaner heter har man ju glömt bort i all denna snöyra... Jag tror det blir jättebra med duschdrapperiet som tavla! Ha en fortsatt bra vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Ja jag är också så himlans less på detta väder nu. Vill ha vår och sommar. Snygga saker du visar.
    Kram

    SvaraRadera
  9. gillar oxå rörberg..MEN jag suktar efter en fotölj :)

    SvaraRadera
  10. Duschdraperiet finns som tyg också!

    SvaraRadera