onsdag 27 april 2011

Så snyggt...

Vi är nu i målartankar och jag surfade precis runt på google och trillade över denna bild, ett tegelhus målat i en mörk brun nyans. Åh vad vårat hus hade varit snyggt i svartmålat tegel!!!Men nu till en början ska grund, fönster och vindskivor målas. Vi har ett vitt tegelhus med grön/röda fönster & vindskivor & grön grund, men detta ska bli grå/vitt, vad tror ni om det?? Men jag blev verkligen kär i denna bild så det tål att tänkas på, lägger det till inspirationsmappen, finns kanske hopp ändå om ett svart hus även om man har tegel:)
Bild lånad från viivilla.se

8 kommentarer:

  1. fint !!jag skulle vilja måla vårt tegel vitt.

    SvaraRadera
  2. Ojojoj....när vi målade vårt tegelhus, hade vi vi funderingar på svart. Då hade vi aldrig sett ett svart tegelhus,men nu ser jag hur fint det blir. Vårt blev ljust betongfärgat och vi ångrar inte att vi målade över teglet. Tack för fin inspiration här hos dej!
    kramkram!

    SvaraRadera
  3. Jag känner ett par som målade alla bruna detaljer vita eller ljusgrå på sitt vita tegelhus, det blev skitbra. Ett helt nytt hus :)

    Det mörka teglet ser ju också superläckert ut!

    SvaraRadera
  4. Det där var riktigt snyggt! Jag gillar hur den snygga fasadbelysningen lyser upp och förstärker intrycket av fasaden. Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej min skatt!!!
    Jag gillar erat vita hus men denna bild var fin. tror att det är belysningen som lockar mig mest!! När jag av liten bode vi ett svart tegelhus. min pappa målade om det det var brunt innan, det avr riktigt cool ska se om jag hittar några bilder hos mamma. Åååå jag missar dig på fejan hela tiden och har jobbat i dag på rusta då min chef behövde extra, så jag han inte logga in heller i kväll.. :( saknar dig massor ju *SNYFT* Skriker rakt ut snart!!! :) ;) Pusssssssssss

    SvaraRadera
  6. Superfint! Men jag gillar också ert vita hus! :)

    KRAM! <3

    SvaraRadera
  7. Vi målade vårt tegelhus i fjol, massor av jobb, men oj oj oj vad nöjda vi blev. Vi valde vitt.
    http://magulli.blogg.se/category/the-house.html
    Scrolla ner så ser du hur det blev!

    SvaraRadera
  8. hur har det gått med målningen? Vi tänkte måla vårat röda tegelhus mörkgrått/svart senare i vår, men är så klart jättenyfikna på erat resultat! Skulle vara jättetacksam om du ville dela med dig av några rader - eller tom en bild! tack från Anna-Karin, Uddevalla

    SvaraRadera