söndag 3 februari 2008

Mitt "lilla" projekt...

Jag har ju som sagt haft ett "litet" projekt på gång här hemma, det är nämligen ett träd (finns att köpa på EM). Jag har tittat på det på EM möbler flera gånger men jag tycker att 3000:- är lite för mycket pengar. Alltid värt att pröva göra ett själv!!! Jag började med att rita upp det på overheadpapper, sen var det bara att rita över det från overheaden till skivan!Sen konkade (= bar) jag ner det (ALLDELES SJÄLV) till källaren och började såga, det tog sin lilla tid men klockan 02.00 i går natt så var trädet utsågat (av mej=)) Märker ni att jag är stolt över mej själv att jag inte behövde be sambon om hjälp en enda gång?;)..hihi
Idag när vi kom hem från kalaset så bosatte jag mej i källaren igen för att fila till trädet lite och sen börja måla, här nere ser ni trädet vitt, (bortse från vår röriga källare) det ska målas minst en gång till men jag måste vänta 6 timmar..suck=(
Jag återkommer igen med det färdiga resultatet, kan tillägga att det ska fästas en ljusslinga bakom trädet, som lite mysbelysning.
Nej, nu ska jag slänga mej i soffan och titta på Singing Bee, ha en fortsatt trevlig Söndagskväll!!!

6 kommentarer:

  1. Du ska vara stolt över dig själv!!! =) Bra jobbat tjejen! Snyggt blev det med. Visst blir man nöjd när man kan få saker lite billigare?!?!?!?! =) Kraaaam Malin (Inspiration &design)

    SvaraRadera
  2. Klart som korvspad att du ska vara stolt över dig själv!!
    Snyggt jobbat!!
    nu när du har kläm på hur man gör så kan du väl såga ett till mig med?? inte?? haha
    kram

    SvaraRadera
  3. Malin: Tack!=)Ja, hade inte lust att lägga 3000:-, det gick på kanske 300:- istället=)De e bra!!

    Perlan: Alltid skönt att klara sej själv, hihi=)Ja de tycker du va?;)Ska göra ett till men ett swedese tror jag..får se!?

    Kram på er/emmsan (www.hemochinredning.blogspot.com)

    SvaraRadera
  4. åhh vad läckert, verkligen kreativt & riktigt snyggt.
    Klart du ska va stolt:-)
    Kram/jenny

    www.jennyshus.webblogg.se

    SvaraRadera
  5. Åh, vad du har jobbat på bra!! Ser fram emot att se fortsättningen :-)

    SvaraRadera
  6. Jenny: Tackar så mycket=)

    designtjejen: fortsättningen kommer snart, har precis målat klart, nu ska det bara torka=)

    Kram emmsan

    SvaraRadera