tisdag 24 juni 2008

Trötter!

Detta skrivbord från Ikea har vi i datarummet för tillfället och jag är jättenöjd med det förutom att det är i Björk (vet inte hur jag tänkte när jag köpte det i Björk eftersom jag inte har något annat i det träslaget). Skulle vilja ha det vitt men är det någon som vet om det går att måla?? Annars hade jag tänkt att man kan tapetsera det...vad tror ni om det? Ja men det får bli till Hösten när vi ska börja med datarumsprojektet...först vill jag få iordning ute och i vardagsrummet, men det står på "att göra listan"!!! Från det ena till det andra så tror jag jag har drabbas av väldig trötthet. Finns massor som jag vill göra men jag orkar inget! Är bara trött hela tiden, tror det kan bero på vädret...behöver Sol & värme nu!!! På Lördag drar jag och mamsen till Jönköping, vi ska till Ikea, village och Iems, det kanske kan dämpa min trötthet lite eller vad tror ni??;) Kul att hitta på nått då jag har en känsla av att sambon kommer vara ganska trött eftersom han har jobbfest på Fredag!!!

5 kommentarer:

  1. Jag tror nog att skrivbordet går att måla om du ruggar upp ytan med sandpapper innan. Eller så säljer du det på blocket och köper ett nytt. Trro det är enklare ;0)

    Tror garanterat ett IKEA besök kan få din trötthet på andra tankar.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att måla IKEA möbler i björk eftersom de har en slätare yta än deras ekmöbler. Bara att köra på. Slipa, grunda och måla med en riktigt bra färg.

    SvaraRadera
  3. Tjo! Nog går det att måla men det är ju supersnyggt att tapetsera oxå.. Vi har precis tapetserat ett bord från IKEA hos min pojkvän och det blev hur bra som helst. Man kan ju måla kanterna och benen och tapetsera skivan! Det finns många olika varianter.. Har en sak till dig på min blogg! Have a great day:)

    SvaraRadera
  4. Det går nog absolut att måla, men det skulle även va kul att tapetsera tror jag, det blir spännande att få se hur det blir =)
    Ha en bra dag"
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  5. Visst är det vädret, känns som jag går på det lilla sista som är kvar i batterierna nu. Blir bättre när du kommer till "Jönnet" som dottern och hennes kompisar kallar Jönköing och får dej en riktig shoppingtur.
    Samla kraft!!

    SvaraRadera