söndag 6 juli 2008

Projekt Framsida...

Igår anlände min bror S med två kubik gårdsgrus som nu ligger på uppfarten, han var också snäll och tog med de enormt tunga plattorna tillbaka! Igår hann vi gräva mycket på framsidan, fick lite hjälp av lillebror P också, Tack!!=) Så nu återstår bara lite grävande och sen är det dags för marktäckväven...vi hade tänkt gräva mer idag men vädret satte stopp, det har fullkomligt vräkt ner regn här=/Hoppas det är bättre imorrn...Imorse ringde svärmor och frågade om jag ville med till Hem&Hobby, klart jag inte tackade NEJ till det=) Inhandlade två lurviga kuddar, en STOR ljuslykta till trappen, ny gardiner till köket, två krukor och lite småfix...kommer bilder när jag orkat sy gardinerna!!!=)

11 kommentarer:

  1. Tjo! Ja ni har ju verkligen det ni gör:) Supercool den var granen i inlägget nedan. en bra idé! Tror jag ska ha en sån gran i silver till jul, ganska uppkäftigt :p Ha det bra! kram

    SvaraRadera
  2. Då har ni att göra nu då =) Usch vad det är tråkigt med allt regn. vill ha soool!
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Trist när det regnar, här har det varit uppehåll men grått och tråkigt.

    Nu får ni skotta grus ett bra tag framöver...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Åhh.. vad kul!!
    Nattiskram

    SvaraRadera
  5. Va spännande! Jag ser fram emot att få se hur det blir! Hoppas du hade en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Man inser inte hur mycket två kubik grus är förrän man börjar skotta...
    AM

    SvaraRadera
  7. Spännande med grusgången! Hoppas vädret varit bättre idag! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Roligt att åka och "spontan" shoppa! :D Ska bli skoj att se gardinerna! KRAM

    SvaraRadera
  9. SNYGG grushög ;-) Värstans vilka hjälpsamma bröder du har, så bra! Men vad trist med regnet, du som ska passa poolen ju, tur att det dök upp en räddning med Hem & Hobby-besök :-) Cyklarna, jaa du, tycker synd om dig!

    Hmmm, om det regnar den här veckan, betyder det att det blir sol nästa vecka?! Måste börja fundera på vad jag ska packa för kläder ju. Semester ska bli så skönt!!! Idag har det regnat heeela dagen, och varit kallt både ute o inne. En dag jag skulle velat vara ledig och bara ligga på sängen o läsa… Mot slutet av dagen hittade jag ett varmt rum på jobbet, kopieringsrummet. Jag ska tipsa kollegan K imorron, kanske vi ska sitta där å jobba, hi hi.

    Min tidningslådan ska nog få lite vit färg sen. Observera att jag valde en låda utan en massa små hål ;-)

    Åh, hoppas ni får sol nu, du har ju semester! Annars får du reklamera till Vädret ;-) Kram

    SvaraRadera
  10. Vilket spännande projekt! Det ska bli kul att se hur det blir.

    Svar: Festen var riktigt roligt. Hoppas du också har haft en härlig helg! Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Får hoppas att ni har bättre väder idag :D vi har det då inte så för mig blir det ingen målning utomhus... men som sagt det finns annat att ta tag i innne ....

    Ni har ju lite att skotta... ååå grus som e så tungt :D

    ha en strålande dag i regnet :D

    kramizar

    SvaraRadera