söndag 25 mars 2012

Trädgårdsfix

Officiellt sett är det nu vår och det märks på vädret, helt underbart! Idag har dagen tillbringats ute i trädgården, vi har rensat, krattat & städat av våra altaner, skönt...i veckan ska nog träden få sig en omgång också! 

Igår drog vi till Ikea och med oss hem fick vi nu (äntligen) bord och 4 stolar, vi får se hur vi gör men några fler sittplatser är ju och föredra men vi kan inte bestämma oss om det ska bli en bänk eller fler stolar men det får bli ett senare bekymmer, nu har vi så vi kan avnjuta många måltider här:) Köpte även med mej en vajer så som ni ser så har jag satt upp gardiner i bakgrunden, blev mer mys så! Nu får ni ju bortse från att jag inte "pimpat" och "stylat" altanen alls, det får bli lite längre fram i vår när vädret är lite mer pålitligt!


Och nu är jag också stolt ägare av två stycken vågöfåtöljer, äntligen! Sambon var trött på mitt tjat så han packade på 2 stycken utan att blinka;) Borden är inköpta för några år sedan så dom får duga i år dom med.


Nu ska vi äta lite frallor med lite goa röror och sen blir det soffläge resten av kvällen, lite smått hängig men vad gör det när man fått så mycket gjort!?:) Har ni också fixat i trädgården idag?

8 kommentarer:

  1. Vad kul med nya möbler!! Ser jättefint ut! :) Snäll sambo med som gick med på Vågö till slut. ;)
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja går det inte med övertalning så går det med tjat, och ännu mera tjaj :)
    Ser jättefint och ljust ut, helt rätt med vita Vågö också. Ha en superfin kväll, kram

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev! Sittplatser behöver man alltid & vågö måste oxå flytta hem hit. Bra att tjata ibland ;) jag tycker att borden till va jättefina. Inget fel alls!
    Vi har oxå varit i full gång i trädgården idag + mycket annat. Underbar när man hinner med mycket!
    Kram på dig gumman

    SvaraRadera
  4. Super fint blev ju de där! Härliga bilder
    Kram/Emma

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag blir sugen på att fixa ute. Det lär dock dröja ett tag då det fortfarande är ca 40 cm snö ute + stora snöhögar :-/ *suck*
    Men på en månad kanske det är min tur :-D

    SvaraRadera
  6. Hej, vilken fin blogg jag hittade! =)

    Kika gärna in hos mig, jag har en utlottning i samarbete med nätbutiken Caesar's hem. Du kanske vill vara med?

    Kram Emma

    SvaraRadera
  7. Åhh, härliga bilder och ni har gräsmattan framme.. Ibland bor man helt fel.. Vi har mycket snö kvar :(

    SvaraRadera