torsdag 3 maj 2012

Letar inspiration...

Sitter och letar efter lite inspiration till trädgården, har en hörna på vår framsida som känns så tom, behöver komma på nått roligt där, här är tre förslag som jag fastnade för! Jag har lixom alltid tänkt tvärtom, mycket gräs och lite mindre grus men hur snyggt var det inte med massa grus och lite gräs, dock är det nog inte så praktiskt all klippa...

Krukorna på andra bilden föll mej i smaken, ska man ha krukor här så måste de vara STORA! Eller varför inte lägga stora stenar i armeringsnät...jag funderar vidare, har ni några bra förslag??:)

Vi har ju verkligen haft sommarväder här i flera dagar så trappan som går ner från altanen ut i trädgården på framsidan är nu så gott som klar, bara lite kvar att täcka sen kan det bockas av, skönt:) Nästa punkt är att måla klart huset men det kanske får vänta eftersom det tydligen ska bli sämre väder i helgen, typiskt nu när man vant sej vid lite värme! 

Igår var jag och mamma i Ullared och för första gången någonsin så var det i princip inga folk där, vi kunde strosa runt bäst vi ville, så skönt! I inredningsväg blev det dock inte mycket, gardiner till lillebror, en oljelykta och 3 gröna trasmattor för 30:- st som har fått flytta ut på altanen, ska visa bilder nån dag:) Men kläder blev det dock en del, behövligt! 







2 kommentarer:

  1. Det är snart ett år sen jag var första gången på Ullared och typ inget av det jag handlade är fortfarande helt, så var inte ledsen för att det blev lite shopping :) Det kanske var tur!

    SvaraRadera
  2. Roligt med trädgårdsinspiration, men så svårt!
    Ameringsmatta med stenar gillar jag starkt, men får inte med mig mannen på det :(

    Oh, vad skönt med lite folk. Jag önskar mig oxå en tripp ditt, men det får vänta lite till. De sista gångerna jag varit där har det inte blivit något till hemmet för mig med. Barnkläder, leksaker osv.

    Ha det gott kramar

    SvaraRadera