torsdag 1 december 2011

Jag tror den är här...

Just nu gör jag allt för att få den där riktiga julkänslan och jag tror den är här, dagens utflykt var ett stort steg mot julfeelingen. Jag och mamma begav oss nämligen ut på landet mot Åsle och butiken "Hem till mig" och vilken underbar butik, eller ja inte bara butik utan ett helt hus. När man kom fram möttes man av ett stort vitkalkat magasin och det enda som fattades var snön. Nedre plan bestod av butik och de två andra planen var inredda rum, här strosade vi omkring och jag fick en riktig bullerbykänsla i hela kroppen. Mysig butik med mysig personal. Nu tillhör ju inte det romantiska riktigt "min" stil här hemma men tycker om det mycket och speciellt så här i juletid och man kan ju faktiskt blanda lite bäst man vill. Här får ni ett gäng bilder!  







Så här fint blev mammas "stjärn"fat som hon köpte!
Själv köpte jag en stor stjärnstomme som ska dekoreras, hur vet jag inte riktigt än:) Tycker verkligen ni ska bege er mot Åsle och besöka butiken:) 

Klickbara bilder..

Har även hunnit pyssla en del idag och jag måste säga att det verkligen doftar jul här hemma nu, en blandning av hyacinter, stjärnanis, kanel & pepparkaksljus sprider sej. Har kollat på Tinas jul, ja ni märker hur jag verkligen försöker suga in allt som har med julen att göra. Tror bestämt att jag ska baka saffranskakor imorrn me:) Hur är det med eran julfeeling??

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att den kom till slut! Julkänslan alltså! Ha en mysig helg, kram Jessikatoles

    SvaraRadera
  2. julkänslorna börjar komma sakta men säkert hos mig, blir lite sugen på att baka julgodis fast jag inte är så glad för sötsaker :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  3. Verkar vara en mysig butik :)

    Fin den vart stjärnan!

    SvaraRadera