måndag 15 april 2013

DIY Handtag

Har länge haft idén om att göra "kulhandtag" till Milos bänk men jag har inte velat vara inne och spraya så häromdagen då vädret tillät så gav jag mej ut i trädgården med min sprayburk. Skulle såklart haft kameran med mej och fotat hela händelseförloppet men det hanns inte med;) En liten hint om hur det gick till i bildform finns på Instagram där jag heter Hemlangtan! 

***

Det här behöver du:

* Träkulor
* Läderband
*Sprayfärg

Gör så här: 

Köpte träkulor, i önskad storlek, och läderband hos Panduro. Trädde mängden kulor på ett snöre, (i mitt fall har jag använt mej av 5 kulor till varje handtag=15 kulor), och sedan band jag snöret med kulorna mellan trädet och fågelbordet i trädgården. Sen var det bara att gå loss med sprayburken, svart färg valde jag, men här kan man ju ha kulorna i vilka kulörer som helst! När de var färdigmålade så träddes 5 kulor på vardera läderband med en knut i botten, ett hål borrades där handtaget skulle vara och sedan är det bara att trä igenom resterande läderband i dörren och göra en knut på andra sidan och vips så är det färdigt!

Hoppas ni förstod något?? Annars kanske ni förstår bättre när ni ser bilderna, jag är supernöjd och Milo med såklart;) Nästa projekt att ta tag i är garderobsdörren som ska få bli som en husdörr är det tänkt...





5 kommentarer:

  1. Men gudens så snyggt det blev.Va duktig du är =)

    SvaraRadera
  2. Hej:-)! Har följt din blogg ett tag nu , och måste säga att det är så himla kul och inspirerande att kika in här:-). Jättefint barnrum helt i min smak. Eller ja resten av huset med!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, vad snäll du är:) Trevlig helg,kram

      Radera