måndag 1 september 2008

Ordning & reda

Nu är datarummet äntligen klart (nästan). Ni får bortse från sladdar som ska ordnas inom det närmsta... Här ser ni Lackhyllan som agerar databord och en liten Lackhylla till förvaring av räkningar och skrivare! Ett tyg ska fästas framför den lilla hyllan så man slipper se databurken! Vill även ha en sån där snygg Postlåda (från Bruka??) till räkningar framöver, vart köper jag den?? Skoskåp numera Pappersskåp... På den gröna mattan (Hampen) ska det stå en fåtölj och ett brickbord framöver! Skoskåpen Trones från Ikea. Ljuslyktor från Mio... Skena med krukor från Ikeas köksavdelning, fungerar bra till pennförvaring! Någon som vet en nätaffär med fina bläck och blyertspennor? Hittade inga roliga här i stan... Ni ser även Virrvarr block, kunde inte motstå! En tubtrug i grönt, här ska det förvaras lite lektyr... Många bilder blev det och fler kommer det nog bli framöver, har beställt lite mer grejjer som kommer snart! Tapeten som jag lagt på "fel" håll är den trädtapet som jag pratade om att ha i vardagsrummet, kommer inte ihåg märket just nu. Skönt att det börjar bli lite ordning i hemmet igen...nu får nästa projekt vänta lite, en vecka i alla fall;) Har ju lite annat skojj på G, fick klartecken idag, något som nog också ni kan ha nytta av här på bloggen...berättar mer när jag får!

18 kommentarer:

  1. Jisses amalia Emmsan-gumsan, du köpte verkligen hela IKEA!

    Ahaa, kan man ha skoskåpen på den ledden också, sjuttsingen vad smart. Och vem har sagt att man måste ha skor i såna :-) Det blev fint, och redan uppsatta! Och Lackhyllorna redan uppsatta! Jag är imponerad.

    Vad fint med skenan med krokarna och de vita krukorna är ju supersnygga. Och tapeten/bården. Suck, jag har en gammal svart skena i köket… undrar om jag kan sån tur att de nya fina blanka är lika långa och har samma avstånd mellan skruvarna... Då kan jag byta!!!

    Postlåda från Bruka… köper man väl på Bruka? Finns i Stockholm ;-)

    Men hallååå, avsluta med sån cliffhanger?! Hur ska jag nu kunna sova?! ”Nåt som ni kan ha nytta av här på bloggen”, men gud vad nyfiken jag blir!

    Kram o go’natt :-)

    SvaraRadera
  2. Det blev ju himla fint det där du!

    Perfekta lösningar ni hittat på.

    Kolla med IEMS i city Jönköping när och om de får hem. De har ju skickat saker förr annars tar du dej en tripp..........brevlådan gäller det förstås.
    Bruka i Stockholm har oxå, be någon skicka den som brev kostar 55 kr ungefär.
    Har precis tagit ner dotterna gamla långa vita lackhylla vet inte vart jag ska ha den, blir ju tyvärr som skottlossing efter den, synd.

    Tycker du att djupet funkar med lackhyllan och skärmen? Tyckte att jag satt i skärmen när den kom så nära men det är väl åldern.

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Satan i Gatan vilken tjej du är .... Riktigt fint å färggrant... Gillar dina smarta lösningar...

    Ha det gott å kramiz

    SvaraRadera
  4. Va fint det blev! Riktigt snyggt med alla gröna detaljer!

    SvaraRadera
  5. Jättefint blev det , snyggt med gröna detaljer !
    Var köper man TUBTRUGS , blev lite sugen på en ? !

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt! Gillar &-tecknet ;). Smart idé med hängaren.

    Kram Ulli

    SvaraRadera
  7. Vilket fräscht datarum! Himla smart idé att använda skoskåpen som pappersförvaring. Någon sådan lösning skulle nog fungera hos oss också :) Ser fram emot fler bilder!

    SvaraRadera
  8. superduper snyggt blev det!!! men det visste jag ju redan att det skulle bli:-) Smart och verkligen genomtänkt.Snyggt jobbat.
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  9. Första gången jag skriver här, men har kikat in några ggr :-)
    Det blev kanonsnyggt o verkligen smarta lösningar! Imponerande, och något jag verkligen gillar är när det finns en röd tråd, d.vs allt passar med färger osv...

    Om det är den postlådan jag tror du menar så har jag sett såna på EM (Europa möbler) om det inte är samma så kanske den kan vara något för dig iaf. ;-)

    Kommer inte ihåg vad den kostade men den var inte så dyr iaf. gissar på runt 300:- ??

    Ha en bra dag
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Vilken läcker idé att använda en lackhylla till skrivbord, me like!

    Svar: Tack så mycket! Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Tjo! Åh så fint och modernt ni fick det på kontoret, riktigt läckert med de limegrönsa detaljerna, me like! Vart juverkligen superfint, förstr att ni måste vara mkt nöjda:)

    SvaraRadera
  12. Det blev ju jättefint! Och nu blev jag riktigt nyfiken på ditt nya projekt!!!

    SvaraRadera
  13. vad snyggt!!! alskar den grona farger, superlackert
    kram
    anna

    SvaraRadera
  14. Verkligen jättesnyggt!

    SvaraRadera
  15. VAD FINT!!! Så KUL att ni har använt flera olika saker till andra ändamål än alla andra gör! Har inte sett Lack hyllan som "arbetsbord" eller skoskåpen som pappersförvaring. Tufft! SAmrt med pennförvaringen också. Jag tror att typ KontarAB, Kontorsvaruhuser, Gullbergs & Quill har många olika pennor. KOlla på deras websidor! HA DET BÄST! KRAMIS!

    SvaraRadera
  16. Supersnyggt! Grönt som är så snyggt också. Härliga nya idéer.

    Jag blir nyfiken på vad det är som ska ske... :-)

    Kram Annette

    SvaraRadera
  17. JÄTTE snyggt Emmsan!!!! Hjälp.. jag älskar färgen!! Det är verkligen jätte snyggt! Så otroligt snyggt med det vita och så en stark färg. Gillar verkligen hur du har parat ihop allt!!!
    Kanon!!
    Massa kramisar från mig

    SvaraRadera
  18. Vad fint det blev! Och roligt att du använt Lack-hyllan till arbetsbord!
    Sen blir jag ju lite nyfiken också på vad du har i kikaren! :-)

    SvaraRadera