söndag 28 september 2008

Sovrummet känns mysigare!

Lite lila accenter i sovrummet har tillkommit, innan hade jag ingen accentfärg här inne och det kändes inte så mysigt men nu har den rätta känslan infunnit sej. Jag läste i en tidning igår att enligt Feng Shui så ska man inte ha lila i sovrummet för då kan man sova dåligt, men jag tyckte det blev bra och sovit gott har vi gjort båda två!!!=) Som ni ser på översta bilden så ligger det en svart trullsboll på den lila filten, den är våran lilla kisse Saxon som nästan alltid ligger där, jag hade inte hjärta att flytta på han!
De lila filtarna fick jag av vännen T och resten av de lila accenterna inhandlades i går på Ikea. I de två tomma ramarna på sänggaveln tänkte vi sätta i våra förlovningskort!!!
Handlade lite mer i går, lite oranget bla.=) Det visar jag senare. Annars handlade jag inte överdrivet mycket, handlade det som behövdes och ingenting mer även om jag hittade hur mycket som helst på Village! Ha en trevlig Söndag, kramar!!!

13 kommentarer:

  1. Vad fint och mysigt ni har det! Jag har också lila i sovrummet. Tur att jag inte har sovit sämre för det :)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Det blev jättesnyggt med lila. Det är en färg som jag gillar.

    Jag tycker också att Saxon passar bra in i inredningen :-)

    Kram Annette

    SvaraRadera
  3. SUPERFINT & MYSIGT! Hoppas att veckan som kommmer blir toppen! KRAMISAR!

    SvaraRadera
  4. Tycker det är kul med accentfärgen är ju inte en så dyr kostnad.
    Ska byta nu snart i sovrummet tror jag iaf. Fast jag trivs utmärkt med det cericefärgade.

    Jättesnyggt med lila. Gör ju inget om du skulle vakna lite tidigare så du kommer i tid till jobbet.....

    Var du i Jkpg igår?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med lite färg och lila det blir man så glad av!
    Hoppas att du får en bra vecka!

    SvaraRadera
  6. Nu har Emmsan varit i farten igen! ;)
    Alltid lika skoj att kika inom och se vad hon har haft för sig. Pysselfia där! :)Så mysigt du har gjort det. Förstår att kisen ville inte en plats i sängen, såg ju så inbjudande ut. :)

    Jag undrar en sak om din blomlampa. vad använde du för tyg till blommorna? Rullgardin? Dom ser så styva ut. Du är nöjd med den va? Passar urfint ovanför sängen. :)

    Ha det gott! Kramisar!

    /Malin Inspiration & design

    SvaraRadera
  7. Väldigt snyggt. Enkelt men stilfullt. Varmt och mysigt. BRA JOBBAT!!

    SvaraRadera
  8. FInt med lila. Funderar själv på att använda lila nästa vända i sovrummet...
    Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Jättefint med lila! Känns som lila mer och mer blir en färg jag önskar för min egen del också...

    SvaraRadera
  10. Väldigt mysigt emd lila som accentfärg.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  11. riktigt fint sovrum!

    lite kul att du skriver på tidaholmska (han istället för honom mm) gör att jag känner mig som hemma

    SvaraRadera